Ur glåmighet kreativitet?

Nej. Skulle inte tro det. Varenda muskel säger nej om mornarna. Mer än vanligt alltså. Masar mig iväg i ett litet töcken utan frukost i magen, dock med bananen i högsta hugg. Röntgenrronden är säkert lärorik, men ögonlocken faller ihop snabbare än kirurgen bredvid hinner tänka ileus. Jag är med fysiskt under dagen men inte psykiskt. Tankarna flyger iväg på annat håll och även om viljan finns att lära mig det som diskuteras så går det inte. Jag känner mig sjuk av trötthet. Nerverna har klättrat upp på ytan, lite närmre för var dag. Jag är tjurig. Mina gruppmedlemmar detsamma.  Vi har lärt oss att leva med varandra i detta skick. Men jag vill inte vara sån här. Mina organ känns utvrängda och mitt innandöme går att skåda för vem som helst.

När mörkret kommer, kommer tröttheten. När tröttheten kommer allt annat skit upp till ytan.

3 svar to “Ur glåmighet kreativitet?”

  1. Mårr Says:

    Kirurgterminen vred verkligen skiten ur en, som jag minns det. Tror vi hade tre dagars jullov eller nåt, sen praktiskt prov och tenta. Uäääh, och jag hade mycoplasma – och flyttade kvällen efter tentan.

    Förhoppningsvis blir det inte tyngre än precis nu, katten.

  2. Dr Wannabee Says:

    Du är inte ensam om känslan.. Tröttheten gör att man inte orkar hålla uppe masken av att allt är okej, hela tiden, varje dag.

    Skrev ett inlägg om det för ett tag sedan
    http://drwannabee.blogspot.com/2008/12/studenter-som-mr-dligt.html

    Men det blir bättre, man kommer till nästa kurs, eller till nästa lov, och kan ladda batterierna på nytt.

    PS. skulle gärna vilja läsa dina skyddade inlägg. DS

  3. katbat Says:

    mårr: du anar inte hur skönt det är att du säger så att det inte blir tyngre än nu! OCh herrejisses, kunde du inte nöja dig med bara mycoplasma, eller bara flytt? Du ska bara ha och ha.

    dr w: tell me about it. men det fina i kråksången är att nät man är en grup på 2-3 pers är det ingen ide att spela. bara ut med skiten. det är gött. men samtidigt vore det ju fint att vara lite pigg, å inspirerad…

Kommentera

