Inkontinens, inkonsekvens, in…oINspirerad

Jag har försökt hålla mig från att skriva hur sjukt oinspirerad jag är, för det är nog det tristaste ni kan behöva läsa om. Hur dålig pluggmoral jag har.  All möjlig inspiration jag kände är borta, borta likt en vind. Pluggfascisten som brukar finnas har sprungit och gömt sig, jag lockar och lockar, men förhoppningsvis traskar den fram lagom tills jag kommer tillbaka till Göteborg.

Idag har jag långsamt, långsamt tagit mig igenom halva urologin. Jag har druckit för lite kaffe. Väntar på maten. Vill gära nyttja nikotin men vill ju inte att päronen ska se. Kanske faller jag till föga, men isåfall senare under kvällen. Jag har önskat vitt vin ikväll.

Likt förbannat ligger en hög urokompendier olästa framför mig.

Kanske är lösningen på problemet lite peppmusik till eder Kat. Låtförslag mottages tacksamt, eller ännu hellre en låtlista på spotify. Hjälp en liten ynklig sak känna sig bättre till mods. Please!

4 svar to “Inkontinens, inkonsekvens, in…oINspirerad”

  1. Doktoranden Says:

    Jag lyssnar i skrivande stund på U2 – Live From Slane Castle. Pärlor som Wake Up Dead Man, With Or Without You, All I Want Is You och Where The Streets Have No Name har aldrig uttryckts så mäktigt.

    Annars, vad sägs om Eddie Vedders soundtrack till ”Into The Wild”?

  2. elin Says:

    jag förstår din oinspiration. känner själv nåt liknande, stickar hellre, eller spelar tetris.
    jag förstår även nikotindilemmat. när jag var hemma hos mina föräldrar snusade jag bara när de gått och lagt sig. hehe.
    musiktips: i are droid. finns på spotify, man blir glad av dem dessutom.

  3. Den tjocke konsulten Says:

    Hade tänkt föreslå Agnes ”Dance, Love, Pop” men den verkar inte finnas på spotify. Mark Knopfler + Emmylou Harris ”All the roadrunning” eller Anna Ternheim ”Leaving on a mayday”?

    Det var fö. någon av dina musiklistor som fick mig att lyssna på Martha Wainwright och Regina Spektor.

    /En till som försöker plugga

  4. katbat Says:

    dok: åh ”into the wild”, filmen, förföljde mig i cirkus en vecka efter att jag ssett den. Vilken stämning. Hua. Men musiken ska kollas upp!

    elin: Jag sover. Massor. Ang musiken så lyssnar jag nu! Tacki!!!!

    dtk: Tillsammans är vi starka! Nu kommer vi igen här, hejja!

Kommentera

