Fru Slusk

Alltså. Ju fler dagar utan smink, iklädd mjuka byxor helt utan passform som icke sitter åt någonstans samt med håret slängandes i en enda röra, desto värre ser jag ut. Herregud vad det går utför. Sluskigheten är ett faktum. Ni skulle knappast känna igen mig. Min hy är i stort sett genomskinlig i en blå nyans under vintern. Det händer inte sällan att folk frågar dessa dagar om jag är sjuk, hur jag mår. Eh, jag är bara osminkad. Rouge är min räddning. Hallå tema tonår. Men till mitt försvar så vågar jag gå ut i detta skick, så fjorton är jag icke längre, ty då var det en omöjlighet att överhuvudtaget gå utanför dörren utan artificiell färg i ansiktet.

8 svar to “Fru Slusk”

  1. Doktoranden Says:

    Vuxenheten har sina fördelar på många fronter. Smink känner jag inte till men väl mycket annat.

  2. Dr Wannabee Says:

    Jag gå med eller utan smink på stan, till skolan.
    Men ibland blir man lite uppiggad av att se ett icke glåmig ansikte i spegeln, då blandar jag lite clarin bronzer i ansiktscremen. Lite artificiellt, men det syns inte….
    Lycka till på tentan.

  3. Fru K Says:

    Trots nära trettio klarar jag fortfarande inte av att gå ut utan mascara. Har försökt någon gång, och träffar då alltid på någon jag känner som ser fräschare ut än någonsin.
    Vet för övrigt precis vad du menar med Fru Slusk… Var till barnmorskan idag och kände mig tvungen att göra iordning håret och sminka mig ordentligt. Både jag och J tittade förvånat på mig – det är ju så jag brukar se ut! 🙂 Tenta-p, gravid i nionde månaden och kvarvarande förkylning har inte gjort under för mitt fräscha jag. 😉

  4. katbat Says:

    dok: i know, sunka publikt är rätt gött, om det är ens egen vilja vill säga.

    drw: no mascara? ett piggt ansikte kan ju faktiskt göra att man känner sig piggare. idag har jag både rouge och örhängen. Ujuj

    fru K: Hehe! Hoppas det gick bra hos barnmorskan och att bebben har vett att vänta till post-tenta!

  5. Den tjocke konsulten Says:

    Det händer att jag labbar iförd skägg, svarta Nikebyxor och t-shirt, du hade smält in bra på random teknisk högskola.

  6. Mårr Says:

    Hoho, vad gör hon i mysbrallorna? Pluggar? Hånglar? Allt bra?

  7. Fru K Says:

    Undrar också! Känns så märkligt att någon minskar på sina blogginlägg i tenta-tider – det brukar vara tvärtom… 🙂 Hoppas allt är väl!

  8. katbat Says:

    dtk: hehe trust me, det händer att jag traskar iväg till sahlis iförd långkisar, tröja samt regnställ. Fast regnet bara hänger i luften. Sedan drar man på sig landstingspjamasen. bekvämt. Sedan inser man att man tänkt gå å fika eller göra ngt annat socialt eferåt. Då ångrar man sitt klädval.

    mårr: vad hon gör i pjamasen? Sanna mina ord, det går att göra mycket!

    fru k: jag har icke varit hemma så mkt. Sedan tror jag ju inte att det är så värst intressant med mitt tjöööööööööötande. Men ok, nu kom uppdateringen, mest för att ni frågar så oerhört snällt!

Kommentera

