Temperature is falling.

Mail från kursledaren:

”Hej!
Idag, trettondedagsafton, är det -12 grader ute och +14 grader i skrivningssalen. – Kläd er därefter den 7 jan. Vi börjar kl 08 sharp. Välkomna!”

Så blir det tydligen när man anordnar tenta i en gammal gymnastiksal på sjukhuset. Hur klär man sig? Mössa? Vantar gör ju att jag inte kan skriva ordentligt. Filt? Tetermos istället för älskade kaffet? Eller kanske en kaffetermos också? Det kan bli intressant detta. Känns som om kursledningen bör åka dit kl 07 sharp och köra slängrumpa till ”Nu är det jul igen” så det alstras lite värme åt oss små krakar.

8 svar to “Temperature is falling.”

  1. Fru K Says:

    Hahaha, det var det värsta jag har hört! 🙂 Varma sockar i lager på lager är mitt bästa tips – det värsta som finns är kalla fötter. Och mössa!
    Min T2-tenta skrev jag i en föreläsningslokal där ventilationen plötsligt la av. Och det var typ 35 grader utomhus. Det blev mindre och mindre kläder på ju längre skrivningstiden gick, och kursledningen levererade mineralvatten i mängder. Trösten med den hemska skrivningen var att de var rätt liberala i sin rättning… 🙂
    Lycka till imorgon! You go, girl!

  2. Mårr Says:

    Jamen oh, vi höll också på att frysa ihjäl under en tenta – fast nu minns jag inte vilken. (Det var nog inte fullt så kallt som i er sal, kanske 15 grader eller så, men jag vet att mina fingrar var helt stela på pennhanden, den andra hade jag vante på.)

    Hang in there, snart är det över, och jag tror säkert nån har vett att ställa in en kupévärmare eller två när de nu noterat att det är så kallt.

    Katten rockar, och jag fnissade förtjust av ditt mail 😉

  3. katbat Says:

    fru k: Varma sockar med varma kängor: check. Mössa: check. Undrar vad som är värst, för varmt eller kallt… huvudet håller sig ju iaf alert när det är kallt kallt.

    mårr: !4, 15 big diff you know=P fnissa på, jag ler mest.

  4. Doktoranden Says:

    Men stackare. Det behövs ju en skoteroverall.

  5. Mårr Says:

    Kanske var 16. Kallt som f-n hur som helst. 🙂

  6. Den tjocke konsulten Says:

    Jag tycker de borde kunna klara av att släpa dit ett par byggfläktar och ordna så att vakten drar igång dem ~0500?

    Har suttit och programmerat i en mycket välkyld datahall, vet hur det känns!

  7. katbat Says:

    dok: en sån äger jag ju inte. vet du ngn jag kan låna?

    mårr: gosh.

    dtk: funderade ett tag på att ta med ett litet element jag äger. med handtag…

  8. Mårr Says:

    Hur VAR den? FRÖS du? Rodde du hem det? (Klart du gjorde!)

Kommentera

