Two down halleluja

Kylskåpet alias skrivningssalen var kanske 16 grader idag iallafall. Första frågan var enormt svår. Sedan följde en nästan lika svår. Och så tre till. De roade sig med att fråga prekliniska frågor om benläkning, koagulationer och bråckanatomi. Det var jag väl sådär på. Vi har nu suttit och ältat i tre timmar över lunch och upprört oss (läs: fnissat) över att vi icke tagit till vara på denna dyra utbildningen ordentligt. Men vi blir nog ok doktor’s ändå. Men nu får vi ladda om. Munta på fredag. Sedan följer en underbart ledig helg helt utan planer.

5 svar to “Two down halleluja”

  1. Mr F Says:

    Hur skönt är det inte dagarna efter en tenta!
    Särskilt tentafesten. 😉

    /Mr F

  2. elin Says:

    ja, jävla tenta alltså. jag fnissade först, men nu är jag nog upprörd på riktigt. och trött och less. lycka till på fredag!

  3. Mårr Says:

    Jeez…den där snabla bråckanatomin kommer jag ALDRIG att få klar för mig – lateralt eller inte, och är det isåfall barn eller gamla som får dem och var f-n är hålet?

    Klart du greja´t, rockarkatten, och doktor blir du i en blink.

  4. Dr Wannabee Says:

    Så skönt att ha en av tre avklarad iaf. Ja man kan fnissa över tentafrågor. Men också bli frustrerad över när tentfrågorna(dvs examinationen) inte speglar målen med kursen. Eller det kanske de gjorde? 🙂

    Lycka till imorgon.

  5. katbat Says:

    mr f: ja den riktiga känslan infann sig ju icke riktigt iom att muntan är…idag. Men ikväll, förhoppningsvis så….gah.

    elin: mm. nervo.

    mårrr: jag har lärt mig att rabbla. men jag förstår ju icke! men jag tänkte inte operera så många bråck jag.

    dr w: 20% förkunskaper hade tentan, så det var väl befogat på ngt sätt. peuh.

Kommentera

