Utförbacken väntar?

Ah.

Kirurgin är nu officiellt avklarad. Finito. Done. Poff.

Muntan var svettig, svettig men jag tänkte att näh nu, nu ska jag inte verka så osäker. Nervositeten ställdes också i proportion till den andres dito. Jag lutade mig tillbaka. Log. Levererade. Inte fantastiskt men jag kände viss imponering ibland. Men de triggade varandra, professorerna. Frågorna blev svårare och svårare och när jag skulle redogöra för hjärndödsbegreppet, syrgastryck i blodet samt den oxidativa fosforyleringen så insåg jag att de bara testar vad man går för lite extra. Tur att jag bara behövde rita en anatomisk bild iallfall. Den blev ett sant konstverk.

Nu väntar en helt ledig helg. Jag är slutkörd.

12 svar to “Utförbacken väntar?”

  1. Karin Says:

    DU ÄR GRYM!

    Grattis till den avslutade kursen!

  2. Mårr Says:

    Oxidativ fosforylering, är de inte kloka? Vem minns det?

  3. Mårr Says:

    Och CONGRATS skulle jag ju säga. Njuuut av din lediga helg!!!

  4. Doktoranden Says:

    Oxidativ fofso… nej, fosfoylr…. Seriously, hur f-n ska man komma ihåg det?

    Och självfallet, STORT grattis!

  5. Karin Says:

    Och jag tänker inte ens försöka mig på att uttale den oxidativa fosfor-nånting…
    Du ÄR grym!
    Och fortfarande min idol!!!

    Kärlek

  6. Den tjocke konsulten Says:

    Grattis! Bra jobbat!

  7. katbat Says:

    Karin: *blushing*

    mårr: inte klok inte. mannen i fråga hade med sig ”surgical principles” i 2 band och lade demonstrativt på bordet. och tack=) feels gooooooooood.

    dok: jag kom ihåg mitokondrien, efter att ha rabblat upp golgi å ER i huvudet. och att det blir atp… och danke schön förresten.

    karin (igen?): love ya’!

  8. katbat Says:

    dtk: TACK! yberskönt.

  9. Dr Wannabee Says:

    Grattis, väl förtjänt. go celebrate

  10. Mårr Says:

    Du bara försvann på fejan, sen loggade jag ut, jag blir så nervös av att hänga där – loggar bara in när nån skrivit nåt till mig 🙂

  11. JohannaFredrika Says:

    Jag vill ha ett lösen min vän 🙂 ehe

  12. katbat Says:

    dr w: jag firade ytterst lugnt, kändes som om ngn bankat skiten ur mig hela helgen.

    mårr: DU bara försvann ju! *sorg*

Kommentera

