Issue: Folkvett

Varför låter folk en inte gå AV spårvagnen innan de tränger sig på? Vad är problemet? Jag har av ren princip börjat att gå rakt av, utan att ta hänsn till de som vill på. Det är ganska roande. Idag blev det en liten krock. Men det är min förbannade rätt. Rätt.

Jag har korkat upp en flaska rött torsdagen till ära. Mina nerver kräver det känner jag. Min ytterst frågande ställning tär lite granna.

6 svar to “Issue: Folkvett”

  1. elin Says:

    det där med spårvagnen har jag också frågat mig många många gånger. brukar vara nära att skälla ut folk, men sen när det väl gäller så vågar jag inte riktigt.

  2. Katrin Says:

    Ah, försök komma av vagnen vid Frölunda torg en vardagförmiddag runt halv tolv… Det slår allt, verkligen. Alla dessa pensionärer som knör och knör. Min kompis brukar säga att de har bråttom för att de vet att de snart ska dö, men det ursäktar inte beteendet, tycker jag.

  3. Doktoranden Says:

    Önskar jag hade en flaska rött hemma. Sett filmen ”Sideways” och borderline nästan aldrig varit mer sugen på vin än just nu, men ack, vinhyllan gapar tom. Verdammt.

  4. katbat Says:

    elin: Gå rakt på helt enkelt. Jag försöker nog starta en rörelse.

    Katrin: Moaaha! Jag kan acceptera förklaringen. Hihi!

    Dok: Bara å komma över förstår du!

  5. Den tjocke konsulten Says:

    Gå på bara, helt rätt.

  6. katbat Says:

    dtk: I am. Oh trust me, I am!

Kommentera

