New. Ny. Nytt.

Det är något som liksom hänger i luften. Något så klichéartat som att det är nytt år. Ett år som faktiskt verkar lovande. Ett år som bara kan bli bättre än sketna tvåtusenåtta, ty det var misär utan dess like. Det sket sig fullständigt för en del, delvis för oss andra. Dödsfall. Separationer. Sjukdom. Allmänt nedstämt skulle vi kunna säga. Men nu, nu verkar det hända saker. Vännerna är glada. Samtal samtalas. Saker reds ut. Första dagen på året spenderades i solen vid havet. Varm choklad i termosen. Vi hoppas att det fortsätter så här, trots finanskrisen. Det verkar lovande.

4 svar to “New. Ny. Nytt.”

  1. Den tjocke konsulten Says:

    Jag har tagit ner joggingskorna från hyllan, nu gäller det bara att använda dem 2009. Allt annat känns hanterbart!

  2. Martina Says:

    Men hallå där! Hittade minsann en kommentar och en blogglänk på min blogg i dag. Efter lite läsande insåg jag vem som låg bakom 🙂
    Hoppas allt är fint med med dig. Kram, kram/ Martina

  3. Mårr Says:

    Låter fint det där katten, jag hoppas det smittar!

  4. katbat Says:

    dtk: Hehe! Det är sannerligen icke ngt hanterbart för mig heller…. Bör jag gå i terapi kanske?

    martina: Mm, har checkat in dina outfits ett par gånger! Det är nog rätt fint tror jag. 2009 och allt. Kram

    mårr: Jag hoppas på en farsot som sprider sig fortare än calici hunnit blinka.

Kommentera

