Strid i kulverten

Jag laddar för strid imorgon bitti. Det råder en enorm byråkrati om skåpen på sjukhuset. Det tog mig sex månader att få ett och så helt plötsligt var jag tvungen att lämna det. Bittert. Det är en man som är ett litet orginal som har hand om detta. Alla kursledningar verkar tro att han har stenkoll. Det har han sannerligen inte. Jag blev lovad ett nytt förvaringsutrymme i fredags, men var han på sitt kontor? Nej, såklart inte. Imorgon börjar klinik igen. Jag vill icke bo i min ryggsäck i x antal veckor igen. I won’t do it. Gubben ska få möta mig klockan kvart i åtta på måndagmorgonen. Beware.

12 svar to “Strid i kulverten”

  1. Madelene Says:

    Uttalas på bred göteborgska, släpigt: ”Det kommarrrr, det kommarrrr. Ja haaar skåp på gång, kom hit imorran bara så ska du se att de ordnar saj. Å kläder kommarrrr också, har beställt små storlekar, kommarrr klockan nio.”
    Jag har aldrig varit så arg på någon människa som jag varit på det originalet, och tänka sig, det rörde också ett skåp som jag inte längre fick ha. Pensionsåldern borde sänkas, iaf selektivt på vissa.

  2. Christian Says:

    Det är djungelns lag som råder i kulverten!
    Knepet är att ta ett skåp som verkar ledigt, sätta fast ett lås och sedan lite i förbigående be skåpmannen om en namnlapp så är allt ur världen.

  3. Doktoranden Says:

    Jag skulle vara livrädd för ett möte med en arg kat så tidigt på morgonen. Om du dessutom inte fått i dig ditt iv-kaffe hade jag befunnit mig på annan ort.

    Tacka vet jag att doktorera och ha sitt eget skrivrum/kontor. Där har jag både krokar och skåp för vanliga kläder, labkläder och klinikkläder. Perfekt. Antar det var precis vad du behövde höra?

  4. Dr Müller Says:

    I mitt trevliga (dock enkönade, av hansorten, sorry Kat) omklädningsrum är sju av nitton skåp lediga. Fast alla lediga skåp är förstås hänglåsförsedda och bär lapp med information om vilken väg man skall gå för att anmäla behov av att nyttja desamma, så Christians metod blir svår.

  5. katbat Says:

    madelene: ”jag hååarr ett skåååååååååp te daj.” bannemej han mindes. Sedan att mitt kort dagen till ära var avregistrerat så jag fick stå som en dummer ungefär överallt, inklusive vid dörren till omklädningsrummet. Det är en annan historia. Support hade fått för sig att jag tagit examen. Ack om det vore så väl.

    christian: må a fungerat förr, men nu serrö, nu har han egna lås på de lediga skåpen…bummer.

    dok: strööööööö salt i såren bara. gör det.

    muller: dear tob har redan erbjudit mig ett av dom. hehe.

  6. Mårr Says:

    Bara kör över dem, kattepillarn! 🙂

  7. katbat Says:

    mårr: vrooooooooooooooom vrooooooooooooooooom!

  8. Mårr Says:

    Yep. Beware!

  9. Den tjocke konsulten Says:

    Istället för att producera n skåp till n kandidater som kommer och vill byta om under det kommande kvartalet är det ju mycket roligare att producera 0,5n och sen lägga pengarna man ”sparat” på administration som managerar kölistorna, svarar i telefon och gör kundnöjdhetsundersökningar 😛

  10. katbat Says:

    dtk: vad vill du mig? fniss.

  11. Madelene Says:

    DTK: man kan också förmedla 0,5n skåp och använda resterande tid till surfning på bil-sajter, tjöta med löst folk (förslagsvis kvinnor som jobbar i informationen), åka runt på elektrisk sparkcykel, ordna lite med en overhead-apparat, dricka bränt kaffe, inbilla sig att alla kandisar är 1,95 långa och väger 120 kg, va allmänt seg, etc. Man ska va rätt nöjd att så mkt som 0,5n ändå produceras. Det är nog över alla analytikers förväntan, och se där, då stiger kursen, mer vinst i fickan.

  12. Hanna Says:

    haha. så träffsäkert att det är skrämmande. har tack och lov inte behövt strida i kulverten i jakt på skåp under tidigare kurser, och levt de få veckorna i ryggsäcken, än men nästa termin hoppas jag innerligt få plats där. sparkcykel… fniss

Kommentera

