Däst.

Åh. Tog mig en ”sovmorgon” på grund av mensvärkshelvete. Den var jag värd. Sedan genomlevdes ännu en fredagsföreläsningseftermiddag och alla är nu livrädda för små brustna aneurysm i subarachnoidalrummet på våra på hjärnor. Sedan fick vi lära oss ytterligare lite om rehab. En kopp kaffe. Två koppar kaffe. Etc. Fredagsögonen hölls öppna halva tiden ungefär. Sedan möttes jag, A, A och M upp på den nya franska restaurangen La Bouffe som har både samma ägare och koncept som eminenta Cyrano. Det åtnjöts trerätters minsann; chevretoast, viltfärsbiff och passionscheesecake för att vara kortfattad. Kvällen avslutades med dansk knasig film.

Om ni undrar över stiltjen här så är det för att neuro är så urbota trist. Det är kanske en bra kurs. Men opeppen är hög. Och jag har aldrig varit en så här oengagerad student. Känns lite som ett magplask. Har till exempel bara halvlyckats med en lumbalpunktion. Fast patienten somnade under tiden. Känns lite som en vinst ändå. Snark.

2 svar to “Däst.”

  1. Den tjocke konsulten Says:

    Alla kurser känns tråkiga på vintern, på sommaren däremot kan jag vara på skolan till 22 utan problem och ändå cykla hem genom natten fylld av studieglädje. Nu känns allt bara zzzzzzzzzzzz.

  2. katbat Says:

    ja jag säger då det. Då det, då det, då det…

Kommentera

