I feel dizzy yeah yeah

Måste påpeka för omvärlden att jag ganska galant klarade mitt praktiska prov i neurologi idag. Bannade mig själv och gick samtidigt igenom en inre kris, likt Karl-Bertil Jonsson, när patienten framför mig berättade att hon led av yrsel. Jag hade inte läst igenom det kompendiet inför dagen och föreläsaren satt som min examinator. Jag hade inte heller undersökt mer än en patient på hela kursen. Men tog ett djupt andetag. Tog det lugnt. Uteslöt perifer orsak. Undersökte utan att hitta några egentliga fynd. Men den topiska diagnosen kändes ändå som den lilla lilla hjärnan vid namn cerebellum. I was right. Taskiga vertebraler var tydligen orsaken. Check på den. Firade med semlan som blivit bäst i test i stan. Belåten.

4 svar to “I feel dizzy yeah yeah”

  1. Simon Says:

    Gratulerar! Det måste kännas skönt? Själv blev jag väldigt tveksam till att bli ortoped idag under en operation. En av operatörerna svarade på min fråga om varför inte alla ortopedioperationer är på Mölndal med: ”Mölndal är för etniska minoriteter och personer med avvikande sexuell läggning!” Hmm.

  2. laila Says:

    hi five kat! du kommer bli (är på god väg låter det som) att bli en mkt kompetent doc. jag kan tänka mig att vara sjuk hos dig.

  3. Mårr Says:

    Yeah!

    Semla på du, bara 🙂

  4. katbat Says:

    simon: ja alltid mycket skönt eftr att man fixat ngt praktiskt sådär. BLir inte alls lika nervo inför skriftliga saker…Och ang. citatet. Bajs.

    laila: Åh! Tack. det känns skönt att höra. Att du inte bara skulle springa åt andra hållet.

    mårr: Mm, men en i veckan räcker=) fniss.

Kommentera

