To prepare and dance

Jag flydde hufvudstaden nästan i tid innan den anfölls av snöstormen major. Fifan vilket rugg det blev när jag stod på perrongen och knödde med resten av befolkningen kändes det som. Hallå, alla har platsbiljett på dessa snabba tåg, ni behöver inte putta mig från plattformen för att komma med. Men nog om det. I torsdags styrdes kosan mot Stockholm för att avnjuta utsåld konsert på Cirkus med Antony and the Johnssons. Det var nästan nästan lika magiskt som i Dalhalla, alltså restes samtliga hårstrån på kroppen under konsertens gång. Hans stämma går ju in i hjärtat och själen babam. My my my. På fredagen bjuden på middag hos I och S som lagat underbar pasta med skaldjur och saffran till en hungrande Kat. Kvällen avslutades efter att ha köat oss igenom i stort sett hela Medborgarplatsen för en konsert med Jonathan J. Men det lät lite som på skivan och höjdpunkten kom ju när dansgolvet satte igång. Lycka deluxe och fötterna värkte. Då, helt plötsligt mellan strawberry daquirin och ett glas vatten blev jag uppbjuden och dansade lite bugg i baren. Eh. Jag kände mig som drottning på golvet. Undrar hur det såg ut men söstra mi var både imponerad och överraskad. Jag förbereder staden för min ankomst i sommar. Jiha.

2 svar to “To prepare and dance”

  1. mr99 Says:

    Kom precis hem från snöstormen. Stockholm bjöd på ett isande kallt vinterväder. Saknade Göteborg varje sekund jag befann mig utomhus. Måste dock säga att staden i övrigt har en hel del att erbjuda. Hoppas du får en trevlig och lite varmare sommar.

  2. katbat Says:

    JA nu är det ju inte precis varmare här. Burr. MAn kan ju iaf hoppas på mindre regning sommar än vad det kan vara här=)

Kommentera

