Näbbar och klor håller jag.

”Hur var ditt liv?

Det var storm och nöd och kamp i en enda veva:

Det var gäckad längtan och fåfäng glöd

och små glimtar ur molnens reva

Jag är så glad att jag fått leva”

Erik Axel Karlfeldt ”En löskerkarl”

Näbbar och klor håller jag för dig M. Kära vän. Säger de något dumt så får de faktiskt med mig å göra. Du ska bo kvar här i vår stad. I detta land. De får inte göra dig besviken mer. Det är din tur nu.

Ett svar to “Näbbar och klor håller jag.”

  1. Doktoranden Says:

    Inte för att jag förstår den direkta innebörden, men att det var vackert och starkt stöttande skrivet går nog ingen förbi.

    All heder.

Kommentera

