In me they trust?! In me I trust?

Gick en rolig jour igår. Öronnäsahals visade sig från en ganska bra sida och jag fick reponera en liten käke, se massa nålar och pus samt nästan fånga upp en patient som fick smärre blodtrycksfall, läs svimmade pladask. Självklart sörjde jag att solen lyste och gav sommarvärme utanför men det var verkligen ok ändå. Lärde mig till och med att manövrera mikroskopet, eller ubåten som Mårr så passande kallade det. Läkaren var enormt bra och kastade ur frågor som vad vill du göra nu? Hur kollar du det? etc. Min okunskp känns dock överväldigande. Så satt jag där och fick frågan vad jag tyckte om trumhinnan. Jag såg en blek hinna med kanske lite kärl. Ingen vätska bakom vad jag kunde se. ”Är den normal?” Eh ja, det tycker jag. ”Så det är en NORMAL trumhinna?!?! Osäkerheten sprider sig i mig. Eh, shit vad har jag missat? Är den indragen? Vätska bakom? Perforerad? ”Men vad ser du?” Jag berättade. ”Bra, det tycker jag med” Kat andas ut och undrar när hon ska börja lita på sig själv.

Kommentera

