”Sexan två vill tala med en läkare”

Ojdå. Det var visst jag.Känns lite som Långben i KalleAnkas jul. ”Vem är det som kör? Det är ju jag”-grejjen. Jag har arbetat i en vecka nu och sammanfattnignsvis blev jag rätt så inkastad. Med hull och hår. Jag är lite nevös hela tiden. Vad får jag svara på? Vad måste jag ringa om innan jag tar beslut? Helt plötsligt är jag någon på avdelningen. Inte bara ännu en kandis i mängden som bara är ivägen. För första gången ordinerar jag prover jag tycker verkar relevanta. Jag skriver remisser för akuta datortomografier på större sjukhus. Jag har roddat sjutton patienter med överläkare som finns bakom men mest per telefon. Jag har koll på mycket men det mesta är totalt nytt. Allt är väldigt förvirrande. Jag. Läkaren. Det är roligt. Allt med placeringslistan krampaktigt i handen. Men mer vet jag inte vad jag ska skriva ty jag är som en urvriden disktrasa. Något måste ju ha blivit fel. Men vad?

4 svar to “”Sexan två vill tala med en läkare””

  1. Mårr Says:

    Jag säger bara heja katten. Snart ploppar polletterna ner och då kommer du att se att det du håller på med är att du gör ett sjujävla bra jobb, helt enkelt. Tjosan! 🙂

  2. Maskrosen Says:

    Det är bara att kämpa på! Själv börjar jag mitt jobb i morgon. Lite nervöst… Även Långben lyckas ju faktiskt uträtta något ibland, så kommer även du att göra. 😉 Tänk känslan när man kommer på sig själv med att faktiskt veta vad man gör! Jag längtar…

  3. Den tjocke konsulten Says:

    Ja heja, heja! När sommaren är slut kommer du att vara hur rutinerad som helst!

  4. katbat Says:

    mårran: Jag kommer kanske förstå det sista vecka eller så. Men då jävlar!

    maskrosen: Välkommn hit by the way. Och ja man uträttar, och hoppas att inte apoteket eller hsan ska ringa en vacker dag..

    dtk: HAHA! Det vore något? Fast rutinerad på att le och säga noll koll, ringer överläkaren, det kommer jag vara sannnerligen.

Kommentera

