The junkie strikes back.

Förra veckan ville jag kräkas på vissa patienter. Jag erkänner. Främst de två missbrukarna som eggade varandra och där den ena blev riktigt riktigt obehaglig när hans två meters kroppshydda på utskrivningssamtalet böjde sig över mig och sade att naturligtvis behöver han mer metadon än vad jag skrivit ut.  Not in a nice way I’ll tell ya. I det läget är jag glad att jag kan säga att det får du prata med överläkaren om och gå. För väl inne på läkarexpen brast det. Insåg med ens att denna känsla hade grott hela veckan. De äter sig inpå en. Mitt namn plockades bort från recept och journalkopior då patienten mycket väl kunde få för sig otrevliga saker. Det är nog inte sista gången något sånt händer. Livet som doktor?!

2 svar to “The junkie strikes back.”

  1. Den tjocke konsulten Says:

    Offentlighetsprincipen är bra när det gäller kommunala beslut och handlingar men vansinne på individnivå.

  2. Det där som gnager och skaver. « Katbat Says:

    […] Jag trodde verkligen att jag gjort upp med känslorna som jag kände i somras. Men när jag börjar berätta om hur hotad jag känt mig så kommer tårarna. Hur liten jag kände mig. Hur utsatt jag kände […]

Kommentera

