Pro-tarmrörelser?

Jag tror jag tillhör generationen som är skadade av Hassan. Varje gång jag skriver recept vet jag inte om jag ska skriva att ett läkemedel är för eller emot något. Busringnigen när kunden vill ha schampoo MOT fett hår istället för FÖR fett hår ekar i huvudet. Jag fattar ingenting. Är Forlax för eller emot förstoppning?

3 svar to “Pro-tarmrörelser?”

  1. kollega Says:

    mot förstås, men för magen. som att enalapril är för blodtrycket men mot högt blodtryck. det beror på om man är opti- eller pessimist. eller nåt.

  2. Doktoranden Says:

    Hassanskadade är vi allihopa.

    Kanske borde man önska att man kan säga åt patienten ”ja men kom in så får du byta mot det du vill ha” som tjejen i ICA-butiken säger. Kanske skulle det inte bli så bra.

    Dessutom gillar jag skarpt ”kollegans” resonemang ovan.

  3. Madelene Says:

    För tarmen. Så kan ingen busringa.

Kommentera

