Dagens.

Nyhetens behag har lagt sig och jag har en överläkare som gör en del avdelningsarbete. Alltså behöver jag inte jobba som en tok. Det gör att jag har stunder utan saker att göra. Då går jag ner i varv och blir uttråkad. Jag ska nog inte klaga på mycket att göra mer. För nu behöver jag aktion. Jag är lite avis på kursare och kollegor med jour typ. Jag dyker inte upp fem i åtta längre utan snarare kvart över med drag åt halv nio. Och min sista halvtimme på jobbet spenderade jag bredvid strimlaren då det var dags att tömma ”makulerings”-högen på läkarexpen. Med en kaffekopp i handen.

Dagens tråkigaste: lilla 94-åriga  tanten som skulle hem men som helt plötsligt hade ett CRP på 486.

Dagens roligaste: tror inte jag skrattade på jobbet idag.

Dagens äckligaste: en härlig fasciotomi som lämnats öppen. Stackars muskler. Och nerver som icke längre är.

Dagens renhetsfascistgärning: Undertecknad rengjorde tangentbordet på läkarexpen. Damm. Klibb. Kaffefläckar. Klibb.

Dagens gladaste: kockosbollslådan i personalrummet.

DAGENS ÖNSKAN: ett glas vin.

4 svar to “Dagens.”

  1. Doktoranden Says:

    Kompartmentsyndrom. Jo jo.

    Men stackars lilla tanten. Vilket crp.

  2. Karin Says:

    Det ska jag göra imorgon! Rengöra tangentborden! Tack för tipset! 🙂

    /Understimulerad underdoktor

  3. katbat Says:

    dok: ja stackars liten. men papiljotten hade hon i imorse ändå!!!

    karin: å det är inte bara jag!!!! jag funderar på om man kanske kan plocka isär det och rengöra på ….djupet??? eller vad kan man mer göra som understimulerad? har du tips? fniss

  4. Den tjocke konsulten Says:

    Du kan både dammsuga tangentbordet (men håll handen emellan på tangenterna så ingen åker med av misstag) och torka det med sprit (håll det uppochner medans du gör det så rinner inget in mellan tangenterna)

    Antagligen en större smittspridningskälla än läkarrockarna 🙂

    Om tid över sammanfatta i text det viktigaste av tyst kunskap/handhavande du lärt dig så det sitter? Fundera på vad som skulle kunna göras mer rationellt/bättre (lägg fram det sista dagen eller ta bara med dig det för egen del om locals är ”not invented here” personer)

    Om det är för lite att göra, stämmer det att allmänheten är mindre sjuk under semestern?

Kommentera

