Låt mig äta upp dig till middag.

Jag hatar det. Att *folk* har så mycket att säga till om. Att uttala sig om mitt känsloliv. Min personlighet. Att jag skulle vara för kräsen? Att jag utstrålar en sjävständighet som gör att *män* skulle bli avskräckta? Då vill jag inte ha denne. Men likt förbannad gör det mig ledsen. Och ganska förbannad. Jag är mest ett darrande asplöv. Som lyssnar mycket på vad andra säger. Intalar mig själv att jag inte bryr mig. För å ena sidan gör jag ju inte det, ty hur skulle jag ändra på mig? Bli ett litet mähä som står och väntar på att mannen i fråga ska ringa? I don’t think so.

6 svar to “Låt mig äta upp dig till middag.”

  1. Den tjocke konsulten Says:

    Så analysen var att du skulle bli lyckligare av att dejta/vara ihop med någon du egentligen inte är så intressserad av? Den slutsatsen ger inte jag heller så mycket för 🙂

    Sen självständigheten, det är väl olika vad olika föredrar men jag tror du kan hitta fler killar som tycker det är ett plus än ett minus.

  2. Sara Says:

    Jag tycker du verkar hur värd som helst! Det finns massor med knäppisar out there, med massor av knäppisåsikter. Skämmas borde dom!

  3. katbat Says:

    dtk: tack! Bara för att vissa ”Nöjer sig” och hoppas på att kunna göra om vederbörande. Gah.

    sara: såna uttalanden blir jag glad av! vem är du..? välkommen hit liksom. Och låt oss kräkas hippos på alla som uttalar sig…

  4. Sara Says:

    En sån där som bara läser bloggar utan att nånsin kommentera utan bara hålla med eller mot i hemlighet. Har läst din blogg ett tag, kom hit via nån av alla läkarlinjenbloggar som erbjuds. Gör mitt sista halvår på AT, på VC och finner det intressant med andras liknande och inte liknande upplevelser inom branschen. Har du bara nån termin kvar eller? S

  5. laila Says:

    jag har sagt det förr och säger det igen. du är helt underbar och ska inte under några som helst omständigheter ändra dig till förmån för någon som inte gillar självständighet eller vad det nu må vara. att rätt man inte har lyckats hitta dig eller få dig på kroken är eller fattat att du är the shit är tråkigt för honom. för att vara aningen vass i tonen så är ett sånt där uttalande så jävla typiskt för att komma från någon självgod partjej som har tagit sig tolkningsföreträde i analysen av singelkompisens kärleksliv. (tänk vilken av parmiddagarna i bridget jones dagbok som helst..) en annan kliché som brukar förekomma är (vi läser det unisont) ”det händer när man minst anar det!” bull, här har man gått runt, intet ont eller gott anande i flera år och inte fan har det hänt nåt för det.
    nej du kat, fortsätt göra det du gör för att du vill och älskar det. du är grym!

  6. KatBat Says:

    sara: då får jag verkligen vara stolt över kommenterandet då! jag har t10+11 kvar. Hoppas de går fort…

    laila: WORD! intet ont anande, oh yezzz.

Kommentera

