Hyperglykemi.

Spenderade dagen på så sätt att jag sanerade lägenheten. Skurade, såpade, dammsög du vet. iIck ut på gården och klippte lite rosor. Gjorde det mycket naturligt och hälsade på grannfolket som äger gården. Hej hej med stort leende. Leendet var ganska falskt då jag starkt ogillar det faktum att de ä g e r gräsmattan. Det ska mycket till för att jag ska dra ut filten och läsa och sola. Man blir liksom inte lämnad ifred och joinar man inte helt i samtalsämnena så gissar jag att man blir klassad som hon som tror att hon är något. Men hursom, blommor ville jag ha och några kommentarer kom aldrig. Puh. Vid 17 droppade lite folk in och allt som allt kom sexton underbara människor som förgyllde min dag! Jag bjöd på hembakade bullar, chokladbröd och en marängtårta fylld med mörk chokladtryffel, hallon, grädde med en topping av massa blåbär. Mumma if I may say. Jag jobbade stenhårt på att få gästerna sockerhöga. Ett farmorsfika som L uttryckte sig. Nu sitter jag här och är lycklig över mina fina vänner.

3 svar to “Hyperglykemi.”

  1. Doktoranden Says:

    Man ska älska högt blodsocker sådana där dagar.

    Grattis igen.

  2. Mårr Says:

    Oh! På sin plats att gratulera, ser jag! 🙂

  3. katbat Says:

    dok: tacki tack!

    mårr: danke schöön, jag ser sjön.

Kommentera

