Det blir bättre så här:

Såg framför mig en ensam lördagskväll. Det går ju icke. Bjöd hit F och B på middag. Jag tänker att vi korkar upp en eller två flaskor Merlot och sedan tillagar lite pasta med kantareller, parmesan, grädde, ruccola och kanske lite svartpeppar.

12 svar to “Det blir bättre så här:”

  1. Mårr Says:

    Möööööööööööörlou, som amerrikkannarna säger. Det är gott, det.

  2. katbat Says:

    Det är bannemej den bästa drufvan. Eller?!

  3. Doktoranden Says:

    Den är åtminstone riktigt god! Reserverar mig om den bästa.

    Schkål.

  4. Den tjocke konsulten Says:

    Lät riktigt trevligt, jag minns inte när jag drack vin senast.

  5. katbat Says:

    dok: jag tänker så här, merlå ka få vara bäst ett tag, sedan kn en annan druva få vara goast. Så blire lite omväxling.

    dtk: Vinet är ju icke största glädjen i tillställlningen, men liten knorr blire allt! Självvalt ickevindrickande om jag minns rätt?

  6. Mårr Says:

    Jag röstar på Zinfandeldruvan, men mööööööööööörloun slinker allt ner den också.

  7. katbat Says:

    mårran: den druva har nästan gått mig förbi. ska inhandlas. jojjomän.

  8. Mårr Says:

    Ooooooh! Köp Fetzers då, den är helt outstanding! (Deras Chardonnay är också svinbra, ekologisk – för att inte tala om Pinot Noiren. Åh, jag tror jag ska bli finvinalkis, förser du mig på recept Heminevrin mellan varven isåfall?)

  9. Den tjocke konsulten Says:

    Nej ingen antabus här, har inte haft råd tid eller lust 🙂

  10. katbat Says:

    mårr: Ska genast (eller under nästa besök…) införskaffa Fetzers. Ja det ska jag. Och heminevrin kan jag fixa, om du foxar lite Betabion till mig.

    dtk: =) fnissie.

  11. Mårr Says:

    ALLTID betabion före glukos, det är dagens lärdom från mig till dig.

  12. katbat Says:

    jag tar det till mitt hjärta.

Kommentera

