Efter häftistolspsykos och möbelnubbsnojja:

fåtlj 1ftlj2

5 svar to “Efter häftistolspsykos och möbelnubbsnojja:”

  1. Mårr Says:

    Väldans stiligt!

  2. Sofia Says:

    Pretty! Tänk, den som hade tålamod att klä om möbler.

    Fri association: jag har en dröm, som förhoppningsvis kommer implementeras en vacker dag. Den drömmen kretsar kring något jag såg i ett skyltfönster för ett år sedan i Göteborg, på en söndag då allt var stängt. Den bara stod där, oåtkomlig, fulländad, vacker. En gigantisk öronlappsfåtölj, klädd i sånt där svartvitmönstrat koskinn… med de vita delarna färgade chockrosa. Visst kan du se det framför dig?

    Butiken finns tyvärr inte kvar, men det finns ju gott om både koskinn och öronlappsfåtöljer i världen, och förhoppningsvis kan de två förenas även utan inblandning av dyra designers.

  3. Den tjocke konsulten Says:

    Jättefint! Bytte du dynorna med? Är det svårt att få tyget så slätt?

  4. katbat Says:

    mårr: stiligt och galet=)

    sofia: jag kan ”coacha” dig! hehe, självklart skare bli en kofåtölj!! men kanske svårt at hitta rosa och svart…?

    dtk: naj, jag tog av det gamla tyget, femtioårigt damm över och i hela mig och använde de som mall att höfta tyget efter. Sedan gick jag lös med häftpistolen. man får spänna mitten till mitten hela tiden samt dra så man får träningsvärk i händerna.

  5. Elin Says:

    jättefint! trodde inte att man kunde göra sånt där själv, i alla fall inte med sjysst resultat. you proved me wrong:)

Kommentera

