Nu maler hon på om dittdatt igen

Kören har blivit så rolig igen, ny dirigent som inte suuuuuuuuuger all energi man har kvar på måndagkvällen ur en. utan en som gör att jag blir pigg och glad och endorfinkickar yada yada. Det känns lövley. Lika fint var det att S börjar igen efter mammaledighetsuppehållet. Och hade med sig lilla Johanna som charmade mig fullständigt. Det var sannerligen en icke skeptisk bebbe på fem månader, bara skratt. Mitt modershjärta to be (kanske, I hope ni vet) hoppade sjutton skutt.

Ikväll är det AT-mässa- jag kommer ju åka dit, men vet inte vad jag vill ha ut av det. Känner mig av, speciellt då kursarna börjat nojja. Jag hänger på, men försöker samtidigt applicera mindfulness-tänket i mitt huvud. Nu är nu, jag behöver inte söka förrän i februari. Varför ska jag då ”angsta” i spetember? Det dummaste är ju att detta får mig att känna mig ensam. För de flesta flyttar iväg i par. Jag ser ett ensamt skräckscenario framför mig. Fast jag vet ju att vissa pärlor kommer stanna. Och jag umgås ju inte bara med läkare, även om det kan låta så.

Det var dagens första blaj.

2 svar to “Nu maler hon på om dittdatt igen”

  1. Karin Says:

    Jamen ärligt talat: är det inte fantastiskt SKÖNT att inte vara ihop med en annan medicinare? Även om det förstås verkar behändigt så här i AT-sökartider…
    (Och herregud, ta inte ut eländet i förskott, lyllos T10. Det kommer när det kommer. 😉 )

    /Kommer bli ennsam och emlig i typ Växjö

  2. arga elin Says:

    förstår precis vad du menar med oron för att bli ensam. jag är skiträdd för att flytta iväg ensam till en stad där jag inte känner nån men det är väl bara att komma över eftersom det är så det verkar bli.

Kommentera

