Hello ventrikelflimmer… Poff!

Veckan har tryckt mig ner i skorna. En vecka av missbruk och beroende. Världens tre största handelsvaror är vapen, droger och proistitution. Skjut mig säger jag. Skjut människan. Hur många som helst som döms för brott har en psykiatrisk diagnos. Skjut mig igen. Kan vi liksom inte bara medicinera adhd så kan folk få ett drägligt liv istället för ett liv på botten. Eller? Min misstro är på topp kan man säga. Så toppar vi med besök på röttsmedicinalverket och dess rastgård. Sjunker ner.

Himla tur att jag fick ett stipendium som gör att min reskassa till Kenya blev komplett. Där kan jag ju få låtsas att jag kan rädda världen.

6 svar to “Hello ventrikelflimmer… Poff!”

  1. Mårr Says:

    Det är tungt som satan när verkligheten hinner ikapp en.

    Folk mår så sagolikt dåligt och det är så ytterst lite man kan hjälpa – det gäller väl bara att inte sluta tänka att man ska fortsätta försöka och die trying.

    Psyk är tungt, hur tungt som helst, jag slokar bara mer för var dag som går 😦

  2. Mårr Says:

    Och GRATTIS till stipendie! När åker du och räddar?

  3. Den tjocke konsulten Says:

    Att biologisera och medicinera bort problemen tror jag inte alls på, in med fler psykologer mycket tidigare samt lås in OCH behandla, psykiatrireformnen var inte någon bra idé.

  4. katbat Says:

    mårr: ja man tappar lite hoppet. Men det är tur att det faktiskt FINNS månniskor som brinner för det, är inspirerade, duktiga och ger exempel på när det funkat…Till afrikat drar jag i december!

    dtk: well, det där är en snårig diskussion där jag har massa åsikter. Men det är snårigt, och inte als så självklart som det kan verka….

  5. Martin Says:

    Var det när vi pratade om självmord som vi myntade den här rubriken? Det där med att undvika att döda sig med alvedon och leverkoma utan istället få hyperkalemi med tiazid-diuretika?

  6. katbat Says:

    Herrn: Ja, diuretika var grejjen, men ändock en annan sort. Känns bra att du krupit till korset och läser. Moahahahahahaha!

Kommentera

