Ett stycke mognande abscess

Ja,  jag har en abscess under uppsegling. Precis där lår övergår i, hum, låt mig säga klinka. Den tyckte inte om att sitta på spårvagnen. Jag har spritat. Håll nu tummarna för att den icke får för sig att så att säga, tillväxa ytterligare. Då kanske någon måste sätta skalpellen i den. Eller en kanyl.

7 svar to “Ett stycke mognande abscess”

  1. Hanna Says:

    Oh no! Abscess go away! Hoppas det läker ut av sig själv snarast!

  2. Karin Says:

    De är mycket, mycket roligare när man håller i kniven än när man är på andra sidan… Heja alsolspriten!

  3. Mårr Says:

    Jag har framgångsrikt kanylerat mig själv ett par ggr, bl.a när jag hade den där….mellan hägg och syren. Då kommer spriten åt bättre också (aj, men bra), fast man ska väl vänta tills grunkan är helt mogen.

  4. katbat Says:

    hanna: av sig självt fick den inte riktigt chans att läka…ehe…kirurgen i mig har för kliande fingrar…

    Karin: Det blev handsprit, för det hade jag hemma. Den flödar. Spriten flödar.

    Mårr: Oh no, inte mellan högg och syrén…hemska tanke, försvann den+ Jag har själv egenhändigt kanylerat (med en nål från neurologen…) baksidan…kunde inte hålla mig…

  5. Mårr Says:

    Den har återvänt ett par ggr, men (TA I TRÄ) nu har jag inte sett till den på ett par år.

  6. Elin Says:

    ”kunde inte hålla mig” – hehe, känner igen det där. hoppas att det inte gjorde allt för ont bara!

  7. katbat Says:

    mårr: jag tror du skrämde den på flykt. =)

    elin: naj, ont, smått obehagligt ja. men euforin tog överhanden över utbytet av det lilla sticket!

Kommentera

