Jag sover fint i samtalsfåtöljen

Ett glas vin är upphällt. Ett stort glas. Den stora skålen med popcorn är fylld till bredden med popp. Så högen med osorterade kompendier från tre veckor av heldagsföreläsningar. Pärm finnes tydligen icke i mitt hem. Kan inte tömma fler nu från gamla kurser ty de som finns kvar är relevanta.  Överstrykningspennan är framme. Tände ljusen också för att försöka få till en psykmyskänsla.

Det bästa med psyk är fåtöljerna by the way. Man får den där fina ”laid back psysician”-looken i dem. For the win.

6 svar to “Jag sover fint i samtalsfåtöljen”

  1. Doktoranden Says:

    Vin for the win!

    Rött?

  2. katbat Says:

    Rött hade ju varit det ultimata. men det fanns en vit Bib som behövdes dricks upp. Den är slut nu. Jag vill ha mer.

  3. Mårr Says:

    Finns tjugo-something tomma pärmar här för hugade spekulanter – jag har börjat rensa och röja eftersom jag blivit klar över att

    a) Jag tittar aldrig (åtminstone väldigt sällan) i dem
    b) Det som står där är inte alltid ”sant” längre

    Zinfandel? 🙂

  4. Doktoranden Says:

    Bara för att kontra Mårran, Riesling? 🙂

  5. katbat Says:

    mårranbårran: Åh, kan du buda över en två-tre stycken? jag har tömt allt preklin å halva klin. Mer pallar jag inte med, kollade faktiskt i de som är kvar isomras…Sanningen kan vi diskutera över ett glas Zinfandel någon gång? det skulle vara fint. Jag har ännu icke tagit mig i krage å gått till den gröna butiken för att inhandla den drufvan…fy mig.

    dok: så rätt så rätt! den är jämrigt god so min far skulle sagt.

  6. Mårr Says:

    Men åh, jag bommade alldeles att det stod nåt om vitt.

    Zinfandel med……klorin?

    Sanningen borde verkligen diskuteras, och så mycket roligare det blir med ett par deciliter rödtjut! Vi klubbar det, tycker jag. 🙂

Kommentera

