Cerebral dimma.

Scen: K och M tentapluggar på den väl beprövade tekniken, ergo gamla tentor. Det har förflutit cirkus fem timmar och otaliga kaffekoppar. Det är dag ett av studierna och vi har redan kommit in i flamsträsket. Alltså, vi är alldeles för trötta. K sitter på stol vid köksbordet medan M lagt sig med filt i kökssoffan och mumlar i någonslags sockerkoma.

K: ”76-årig man med tendens till konfusionsattacker nattetid….”

M (sätter sig käpprakt upp och utbrister glatt):  ”Gammal man, ja vi får inte ge honom Nozinan iallafall!!! Vad var frågan?!”

Vi är på g. On the road. Workin’ it.

3 svar to “Cerebral dimma.”

  1. Mårr Says:

    Uuuuuuuuuuuuuuh vad jag känner igen.
    Hur många gånger satt man där med sina gamla tentor egentligen?

    Återstår AT-bajstentan i februari. Gruvar mig redan.

  2. katbat Says:

    ey mårran! på något vis erkänner jag att jag liiiiite njuter av tentaplugg, saker och ting liksom faller på plats. Ofta i skrattattacker. Å så tittade jag på några gamla at-tentor när jag i somras tyckte att jag inte kunde ngt…De är INTE svåra- alltså inte grufva sig.

  3. Martin Says:

    Låter som på den gamla goda tiden när jag också fick vara med. Nu får jag hålla mig till tyskkaffe och icke-plugg.

Kommentera

