När språket icke finns så finns ju lilla listan

Dagens fullbordade uppgift: ringde en tandläkare och bokade tid. Har inte gått på fyra år. Nu får jag komma till Tandläkare Johan på måndag.

Dagens mission: provianterat och blev glatt överraskad över den nya fina matbutiken på torget. Och så Feskarbröderna psis utanför. Happy.

Dagens icke fullbordade uppgift: sabla träningen. Projekt Jellybelly är stadigvarande. Bah.

Dagens lunch: pasta och fiskbullar tillagade på Fröken M’s vis. Slurrpi. (Kan man inte tro eller hur?)

Dagens kaffemuggar: tre till antalet. Än så länge.

Dagens inköp: en senapsgul kofta med förhoppning om att jag passar i den. Men det sägs att jag har starka färger trots min likbleka vinterhy.

Dagens lilla lyckorus: det har varit över tjugotusen besök på los bloggo. Kräjsi.

Dagens fundering: om jag ska införskaffa den här boken till nästa kurs.

Dagens lilla kniv i hjärtat: att barn far illa. Jag vill gråta. Och hjälpa. Och så vill jag slå någon vid tanken. Det finns ingenting som gör mig så upprörd.

Kommentera

