Gräva ner sig eller gå i ide.

I mig har jag oändliga sorters vaccinationsserum. Ja vi kan kalla dom vaccinationer mot tyfoidfeber, meningokock meningit, stelkramp, polio, difteri, gula febern och kolera. Igår lade vi också till svimpanshoten. I måndags knaprade jag även den första malariaprofylaxtabletten i form av Lariam. Alla går och väntar på diverse psykiska biverkningar. Så kan vi lägga till en liten släng av pms. Liten inlämningsuppgift och grupparbete med diverse deadlines på fredag. Jag vet inte vad som beror på vad. Men jag vill gräva ner mig. Det kan också bara vara november.

Ynk. Afrika känns avlägset. Will it happen? Ynk igen.

4 svar to “Gräva ner sig eller gå i ide.”

  1. Boris Says:

    Hur kan du frivilligt äta Lariam? Av de jag känner som bott längre perioder i malariaområde så är det ytterst får som tolererat kuren bra nog för att inte sluta. Malerone is da shit biverkningsmässigt även om mängden studier vid långa intag inte direkt duger för EBM kursen….

    Have fun in Africa…

  2. katbat Says:

    hehe, ja snålheten är en faktor. Eller rättare sagt att resan drar iväg i pris…och malarone är dyrt och enligt infektionskonsult är lariam i särklass bäst. !!Allvarliga neuropsykiatriska biverkningar uppstår ofta inom 3 v och i 3% av fallen”. Känns ok. Tror jag.

  3. FiaLisa Says:

    Igelkottarna har fattat grejen! Man ska gå i ide när det är kallt och mörkt ute. Att flyga till Afrika är ett helt ok alternativ, flyttfåglarna har också fattat ett och annat – I wish I could…

  4. Den tjocke konsulten Says:

    Dessutom snöade det lite idag 😀

Kommentera

