Mera löksoppa?!

Göteborg. Jag tycker om Göteborg. Jag trivs. MEN BARA INTE IDAG! Årets värsta dag vädermässigt inföll enligt mig. Regn från alla håll men mest horisontellt. Småspik. Snö. Halv storm. När jag tagit mig till och från bussen på väg hem iklädd kappa och skinnstövlar var jag blöt in på trosorna. Naturligtvis var jag iklädd goretexjacka och tretorn scout om fötterna när solen sken igår eftermiddag. Tygkassen med litteratur och artikelhögar gick att vrida ur. Sannerligen, höst.

Men ikväll var vi på pubquiz för första gången på över ett år, pangade in plats nummer tre och känner oss n ö j d a. Bådar gott inför framtida frågekvällar.

5 svar to “Mera löksoppa?!”

  1. Hanna Says:

    Usch! Det har verkligen varit en trist dag idag. Mörkt var det också redan halv två, såg jag genom sjukhusfönstret. Och genomblöt blev jag efter springturen när jag skulle ta mig till studentcentrum. Vi får hoppas på en roligare dag imorgon. Ska du åka iväg till utlandet snart förresten?

  2. Helena Says:

    Ja, i går var vädret här under all kritik. För egen del tog jag mig fram och tillbaka till Svenska Mässan först en gång med spårvagn, men när jag sedan skulle fram och tillbaka till samma ställe en gång till tog jag bilen för jag stod bara inte ut med det eländiga vädret. Usch.

    Faktum är att det var på Grönbergs interiör som jag hittade doftgranen häromdagen. Om du ringer dit kan de säkert lägga undan en till dig så att du inte blir utan igen.

  3. katbat Says:

    Hanna: Ja om cirkus en vecka bär det av om allt går som det ska!!!

    Helena: Du hade tur du, för nu slut igen! Inte meningen alltså. Tihi. Får väl mangla och tvätta lakan i lägenheten för att få till doften=)

  4. Den tjocke konsulten Says:

    Gillar man inte regn så skall man inte bo i Gbg 😉

  5. katbat Says:

    Gillar och gillar. MAn kan väl lära sig att leva med det sida vid sida. Men vissa dagar är oförlåtliga.

Kommentera

