Resnerver. Resfeber. Resa.

Åh. Jag har tänkt skriva något hela veckan men jag jag inte fått stjärten ur liksom. Tröttheten är sannerligen förlamande, som för alla. E meddelade imorse vid föreläsningen att varje morgon är en kamp. Jo det kan vi ju lugnt säga. Mörkret, regnet, solen som lovas men som inte kommer. Det känns som en blöt yllefilt över mitt liv. Och jag försöker verkligen peppa inför resan, jag borde vara yberglad och exalterad. Jag packar för att komma i stämning. Varför går det inte? Svaret är nog att jag inte t r o r på att det kommer bära av på lördag. Också skyller jag gärna på malariaprofylaxen. Varför skulle jag vara snål och ta Laraim när man kan slippa olustkänslor och insomnia genom att ta Malarone? Snålis viskar jag till mig själv och står ut med hardcoretabletten och intalar mig själv att en tablett i veckan är bättre än att glömma ta en som ska tas varje dag.  Hallå. Jag tror jag fortsätter packa.

Kommentera

