Miss Ilsk versus Tvätt-Svensson

Jag blir tokig.  Gemensamma tvättstugor. Där hierarki råder. Jag har ingen lust att bli utskälld av kvinna som ständigt är i tvättstugan. Då jag och min kombo bara har en bokningsbricka att dela på är det svårt att boka. Ännu svårare är det att boka när alla tider alltid är upptagna. Av folk som tvättar jämt. Som verkar ha flera brickor. Som alltid har bokade tider. Tiderna utnyttjas långt ifrån alltid. Efter en timme får man utnyttja tid och det gjorde jag idag. Det är det enda sättet at slippa gå omkring med smutsiga kläder. Det hängde också kvar tvätt i torkrummet där timern slagit av och tvätten var torr. Flyttar på kläderna, men låter de hänga kvar. Hänger mina. Men när jag kommer ner nästa gång blir jag som sagt utskälld för att jag flyttat på kläderna. Jag kunde minsann inte komma där och utnyttja torkrummet fast maskinerna var lediga och inte utnyttjats. För jag kunde ju absolut inte veta att hon inte hade bokat tiden för tvättrummet. Fast jag sett att tvätten hängt innan kl tolv. Jag försöker ta striden men inser att jag inte kommer någon vart. Känner mig som en liten pöl på golvet. Hon meddelar att hon har flera brickor så hon kan tvätta jämt. ”Jag tvättar jättemycket och har bokat flera pass idag”.  Jaha. Får man ha flera per hushåll hade jag lust att undra men det höll jag inne. Jag bad mest om ursäkt.

Och intalar mig själv att jag säkert har ett bättre liv. Pfft.

3 svar to “Miss Ilsk versus Tvätt-Svensson”

  1. Mårr Says:

    Folk är inte kloka. Mitt kanske smartaste drag någonsin var att köpa egen tvättmaskin – kan inte tänka mig nåt hemskare än att behöva diskutera tvättider med arg, puckad människa. Gah.

  2. katbat Says:

    mårr: ja när jag flyttar så blir det bannemej en maskin. frågan är om disk eller tvätt är mest prio…

  3. Den tjocke konsulten Says:

    Jag har både diskmaskin och tvättmaskin, disken används ungefär 20x mer. Svårt att torka stora mängder tvätt i lgh och det är så grymt mycket rationellare med stora tvättmaskiner.

    Ovanstående problem är ju en anledning till varför så många föredrar att bo i villa eller BRF istället 🙂

Kommentera

