Hello Africa, tell me how you’re doing.

Herreminje. Var ska jag borja? Allt har varit mycket omtumlande och omvalvande for en som jag som inte har varit ute och rest massa i livet. Snart har tva veckor passerat av denna fyra veckor langa resa. Afrika ar Afrika. Kenya  ar Kenya. Jag befinner mig i Mombasa, staden bygt pa  skrap tror vi. Har hittills avverkat tva veckor pa sjukhus och det tar pa krafterna. Fall av massling, malaria, tb, diarre och undernarda barn. Mitt hjarta grater av att bara se pa. Mycket skulle kunna forhindras med hjalp av rent vetten och vaccin. Landet ar korrupt.

Jag inser att jag inte kan skriva om allt detta inlagg for det skulle bli jattejattejattelangt. Vi har det bra ocksa, stranderna ar underbara, som paradis. Vi hyrde ett beachhouse i helgen. Efter diverse djur och krypupplevelser sa kunde vi slappna av och vi hade det underbart.

Just nu ar jag lite skakis for pa vagen hem fran en by mitt ute i ingenting fastnade var matato med motorstopp i en flod. Bron hade svammats over av regn efter att vi akt over forsta gangen. Overlevnadsinstinkten kopplades pa. Bilen stod still. En range rover hade varit pa sin plats. Det kom cirkus tio killar och puttade pa, de vadade i det halvstromma vattnet medan jag tycke jag kande bilen dras mot kanten mer och mer. Men vi kom over och betalade grabbarna en ansenlig summa. Jag satt pa helspann hela vagen hem, kanner mig som efter HLR-eventet pa tunnelbanan i somras.

I helgen valfortjant safari. Ih.

2 svar to “Hello Africa, tell me how you’re doing.”

  1. Mårr Says:

    Men oh så kul med liten reserapport! Förstår att det är omtumlande, hujedamig.

  2. L Says:

    fint att få höra ett utdrag ur, vad det verkar, den händelserika resan.
    ta hand om dig.
    kram

Kommentera

