Jobb och liv.

Efter en dag med nervositetsillamående i väntan på besked kom ett mail. Inte för att det är drömjobbet på något sätt ty jag kommer få arbeta häcken av mig och ha regelrätt akutenångest etcetera etcetera. Men tanken på att behöva ha pengaångest och ekonomitrassel och stressa över att jaga fler verksamhetschefer på diverse specialiteter gav i nuläget mer angst än tanken på till exempel nattvecka på akut. Men jag fick ett vick i staden, som sträcker sig över hösten om jag icke får AT. Puh. En del av livsångesten är därmed ur leken för tillfället. Därefter gick det relativt enkelt att masa sig iväg till en av stadens förlossningsavdelningar för att bli kompis med barnmorskorna. De var galna och jag garvade mig igenom natten. Trettio minuter in i passet så bidde det en sugklocka och en bäbis som faktiskt ”ploppade” ut. Sedan skulle jag ta emot det där underbara som kommer ut efteråt. Då hade ett kärl bestämt sig för att det skulle färga Kat alldeles rödprickig. Nej jag har inte ont av blod svarade jag och var mest stolt över att jag inte började stortjuta utan bara fick ögonen fulla av tårar av ”rördhet”. Och jag förstår att nyblivna fäder inte har jättestor lust att få placenta förevisad för sig i näshöjd under namnet ”livets träd” som jag har förstått är relativt vanligt.

Klockan är halv fem och jag äter frukost tillsammans med På spåret, i sängen. Snart stundar tillpiffning och middish med favvoflicksen. Det blir Mexicotema och jag har drömt om perfekta avocados hela veckan. Bring it, bring it

Ett svar to “Jobb och liv.”

  1. Mårr Says:

    Aaaah, så skönt att jobbusinessen fixat sig!

Kommentera

