Spinnbarkeit.

Oh jag gillar att sova. När jag väl somnade vid två inatt (pigg som en mört efter att ha sovit halva dagen) rörde jag knappt på mig under hela natten. Och nu, klockan 11.39 äter jag frukost med alldeles jättevita frallor med vallmofrön och en stor kanna te. Solen skiner. Intalar mig själv att jag verkligen har chans att lära mig allt jag borde till någon slags tenta i gynekologi och obstetrik till imorgon. Men hon har ju precis börjat kursen tänker du nu, jo säger jag, men de gillar tydligen att göra kunskapskoll 3 veckor in i kursen för att se hur mycket av de föreläsningar och typ hela obstetrikboken som gått in i hjärnan via hippocampus. Inte mycket säger jag. Vi jobbar påre. Det blir lite roligare av en sammanfatting med finurliga formuleringar jag fått tag på. Litet exempel: ”P-­‐plåstret  har  samma  förfarande,  men  då  byter  man  plåster  varje  vecka  i  tre  veckor.  Om  man  svettas  mycket,  gillar  badkaret  och/eller  har  känslig  hud  kanske  detta  inte  är  den  bästa  metoden.  Dock  väldigt bra  för  de  som  aldrig  duschar,  men  dessa  flickor  brukar  inte  behöva  preventivmedel  i  vilket  fall. ”

Jag och också mycket nöjd med att mina tre (sick) månader på Lariamtabletten är till ända. Nu hoppas jag sannerligen att jag exempelvis slipper drömma om de afrikanska växterna som förvandlas till små gröna pacman-djur två nätter efter att jag tagit tabletten. Nästa gång ska jag inte vara snål, det får bli en dyrare malariaprofylax. Jag får nu helt enkelt vänta på eliminationen, om jag förstått det rätt är detta gifts halveringstid 21 dagar. I runda slängar. Men vad mer kan man vänta sig av en tablett man bara behöver ta en gång i veckan?

2 svar to “Spinnbarkeit.”

  1. arga elin Says:

    jag använde malarone den här gången och det funkade faktiskt väldigt bra. inga biverkningar alls!

  2. katbat Says:

    ja trust me. Jag behöver inga fler psykosliknande drömmar. Några tusen hit å dit får det vara värt.

Kommentera

