Att sprita ansiktet

Mård får mig att garva. Och lite äcklad minnas. Hur många gånger har jag inte spritat till exempel ansiktet med fabulös handsprit från Dax när någon liten nyligen extuberad RS-bäbis inte varit så nöjd och jag bara försökt få lilla kotten att sluta apnéa*? Eller hur  ytdesinfektionen fick gå varm när calici fick för sig att bryta ut på mina skor**? Det är verkligen ett charmigt yrke man har valt.

*Jag saknar ändå stället.

**Nej jag fick inte vinterkräket, jag måste ha genen. Pliis tell me I’ve got the mutation?

5 svar to “Att sprita ansiktet”

  1. Mårr Says:

    Jag tror mig också ha genen, jobbade en hel vinter på en geriatrisk avd där alla sket och spydde konstant.
    (Det var då en hjälpsam ssk spritade min NÄSA för övrigt. Inte behagligt.)

  2. Helena och Juvelen Says:

    Justus skickar glada hälsningar och tackar för den snälla kommentaren från icke-hundvännen :-). Om du vill ”bli omvänd” är Justus ett utmärkt övningsobjekt som tycker att det är kanonkul med extra sällskap på promenaderna, så bara hojta till i så fall :-).

  3. arga elin Says:

    jag lever också i tron att jag har genen. har inte drabbats av calici än, ta i trä. jag länkar till din blogg från min förresten, om det är ok?

  4. katbat Says:

    mårr: åh näsan. Den är nästan härligast. Hur man kommer på metoder för att liksom riktigt komma åt är ju en egen historia.

    helena: woho, utomhus gillar jag dogsen!

    elin: Det är helt ok! Länka på bara. Sånt blir jag bara glad av.

  5. Margis Says:

    Don’t worry, it’ll get you soon enough! Viruset lär ha muterat och går nu även på de tidigare icke-smittbara… VSB/QED av undertecknad med familj som tidigare sluppit undan men nu faller som käglor, en efter en..

Kommentera

