Temla. Nu blir det nog inga fler.

Jag har en massa ledig tid. Dagar utan schemalagda saker. Lite seminarium här och där. Otrolig skillnad fårn förra veckan och de senaste tr åren faktiskt. Jag borde njuta och blir faktiskt lite bättre påre. Fast det kallas ”nytt pedagogiskt grepp” och därmed egen inläsning. Kursledningen skyller på att de fått skäll av Bolognaprocessen för för många katedrala föreläsningar.  Jag blir lite stressad och får inte det jag bör få gjort gjort. Men det var en vacker dag idag som blev vackrare av att jag gick till det lilla konditoriet här i ”halvförorten” som säljer semlan som blev utsedd till stans bästa av GP. Det var kö ut på parkeringen och totalknök inne. A l l a skulle ha semlan. Mehran själv såg otroligt stressad ut men log utav bara den. Så glad. Så värt. Jag fick tårar i ögonen. Så fint. M kom över och avnjöt kreationen på finporslin och med vintersolen skinande in i köket. Livskvalla.

2 svar to “Temla. Nu blir det nog inga fler.”

  1. arga elin Says:

    åh! vilket ställe är det som utsetts till det bästa? jag har inte lyckats äta en enda semla i år.

  2. katbat Says:

    På Radiotorget här i mina krokar. Och mehran är överlycklig! Värt ett ett besök bara för att se hans leende!

Kommentera

