Silence is killing me

Vi har nu gått över fem år på utbildningen. Vi har haft otaliga seminarier i grupp. Det bör inte vara läskigt längre. Ingen har blivit avrättad hittills om det förekommit fel diagnosförslag etcetera. Likt förbannat är det knäpptyst när handledaren undrar över fler förslag till handläggning eller diffdiagnoser. Det tittas ner i blocken. Silence. Jag får krupp. Väntar men ingen öppnar munnen så länge läkaren inte spänner ögonen i någon. Då babblar jag, kastar ur mig saker ibland rätt, ibland vilda chansningar som inte är så korrekta. För det kliar i mig att komma vidare. Action så att säga. Att diskutera och utnyttja tillfället till inlärning. Jag känner mig brötig och som en som tar över. Men jag har ju iallafall något att säga. Kom igen nu. Ni måste väl våga tala för er?

8 svar to “Silence is killing me”

  1. Doktoranden Says:

    Hihihi, jag gör likadant!

  2. Hanna Says:

    Samma här. Men det värsta är när handledaren säger att han eller hon bara ska sitta i bakgrunden och vara till hands om vi resonerar fel eller har några frågor. Då blir jag tokig inombords för ibland kan man ha diskuterat något länge innan man får veta att det fel. Snacka om slöseri med tid!

  3. Annan kandidat Says:

    Läser samma termin på annan ort och det är precis likadant i min kurs. Och ännu värre är det när föreläsare ställer en fråga i helklass, inte sällan löjligt enkel så att man vet att 90% av kursen kan svaret, men INGEN säger något.

  4. Dr Wannabee Says:

    Jag håller med, frustrationen blir stor ibland. Var tvungen att länka till dig, för du beskrev det så himla bra.
    http://drwannabee.blogspot.com/2010/02/de-tysta-och-de-pratiga.html

  5. KatBat Says:

    dok: då är vi två!

    hanna: de är dumma i huvudet…de försöker sig på ngn slags fusk-pbl som icke går hem här i stan. Tihi.

    annan kandis: hehe ja. man vill väl inte sticka ut? rädd för jante? vad vet jag, men jag vet dock att man lite till mans är otrooligt och lite fånigt fega för att chansa om man inte är hundra procent. Det tycker jag är lite mesigt helt enkelt. Är jag hård?

    dr w: =) länkningar är roligt!

  6. laila Says:

    kör över dem ba! 😉

  7. anski Says:

    Jag vet!! Det är sjukt irriterande! Alla sitter ju där med en massa förslag men ingen säger nåt, blir också galen!!

  8. lucidor Says:

    Usch, det där minns jag med.

Kommentera

