Ifånens förträfflighet

Jag behöver junte blajja om hur förträfflig min nya livskamrat är. Det har ju många av er redan förstått. Raul (flåt Berit, det funkade inte som nick) och jag har ett patologiskt förhållande. Jag gissar att det kommer bli värre när jag tillträder som UL (nej inte ultraljud, gynobsskadad) i sommar. Varför? Därför att jag har upptäckt applikationer som räddar den nya läkaren från skakiga ben och pinsamma okunskaper.

Mitt bästa fynd hittills är MedCalc.Vad har ni andra hittat för guldkorn?

4 svar to “Ifånens förträfflighet”

  1. Doktoranden Says:

    Hipstamatic.

    Love4life.

  2. Sofia Says:

    Hela internetmedicin och praktisk medicin finns att ladda ner ganska billigt, plus den förträffliga anatomiatlasen Gray’s Anatomy med fina inscannade bilder (650 för bokversionen jmf med 45 för iPhonevarianten – ett klipp!).

    Men viktigast är Plants vs. Zombies. Ladda ner nu!

  3. Elin Says:

    Åh, jag vill också ha en! Vad använder man MedCalc. till?

  4. katbat Says:

    dok: när mitt konto inte är länsat får jag skaffa mig hipsta, har redan kikat på appen och blivit mkt sugen.

    sofe: Ohohoh! Will do!

    Elin: Den har alla formler du någonsin kan behöva. Kategoriserat under specialitéer. Chads,apgar, osmolalitet, jadajadajada.

Kommentera

