”Man kan sätta stjärtelektrod”

Appropå att studera obstetrik alltså. Sitter och plöjer kompendie efter kompendie så här på kvällskvisten. Kinderna blossar och munnen matas full av kockostoppar och te. (Vänta, jag skulle ju aldrig mer köpa en låda.. Fast det var ju ett tag sedan sist.) Jag tycker kursen är asrolig. Jag har börjat tänka om. Jag som verkligen visste vad jag skulle bli när jag blir stor. Narkosläkare skulle jag ju bli. Nu har gynobs kommit som en inte så liten bubblare. Jag fascineras varje dag. Obstetriken är lite som anestesi, korta, livsavgörande ingripanden. Lycka. Gynekologin har kirurgin, mycket patientkontakt och känsla. Nu får vi se vad som händer helt enkelt.

3 svar to “”Man kan sätta stjärtelektrod””

  1. Doktoranden Says:

    Men…obstetrik? Kan det verkligen…funka?

    Men det är väl som med mig och kirurgi I guess…

    Kärlek. Oförklarlig sådan.

  2. Karin Says:

    Jo men ja! Jag stöttar dig helt i den här frågan. När själv en liten längtan åt det hållet, men råkar ha en syster som snott specialiteten. Hur många gynekologer kan man ha i en familj?

    (Och assistera, gud vad roligt, jag vill också. Sterilium och hakar. Man är inte klok, men likväl.)

  3. katbat Says:

    dok: vafför skulle det inte..? fast jag gillar gynblandningen. Mm.

    karin: tror man kan ha flera. Fast kanske inte på samma klinik? Jag luktar sterilium och latex. Och fötterna värker, löve it.

Kommentera

