Betablockers FTW?

Denna kurs tenteras endast som munta. M u n t l i g t e n t a m e n. Jag är inte så bra på sådana. Mitt hjärta hoppar liksom upp genom halsen alternativt ut genom costae/sternum.  Fast jag har studerat väl och har någorlunda koll på den kunskap man ska ha jadajadajada. Kirurgmuntan var obehaglig och det lilla lugnet jag lyckades framkalla hos mig själv då berodde på att min muntapartner var mer nervös än jag så jag iallafall framstod som lugnet själv. Nu ska jag tentera med kandidat J som ä r lugnet själv dessvärre. När han svarar på frågor använder han sagoberättarrösten. Ja just det. Lugnt och fint. Jag borde vara lugn ty jag gjorde i förrgår en tentamen från det stora fina universitetet KI och den hade jag klarat även utan tentainläsningen som nu denna timme påbörjas på riktigt. Men munta, att prestera direkt. Kan någon skänka mig en eller två Inderal för mina ”palpitationsbesvär av icke organisk orsak”?

Soundtrack for cervix hittar du här.

6 svar to “Betablockers FTW?”

  1. Doktoranden Says:

    Njae, men jag kan bjuda på en 80mg Sotalol om det skulle börja kännas riktigt illa.

  2. katbat Says:

    man kanske kan dela? eh.

  3. Mårr Says:

    Jag e-receptar äny tajm, bäjb.

    (Det funkar med en gammal vanlig metoprolol också, om du känner nån som har såna i sin ägo. Jag tog framgångsrikt en sån, snodd av morsan, vid nåt muntatillfälle har jag för mig.)

  4. katbat Says:

    Åh! Kan du? Det känns så dumt att vara nervös för att bli nervös….känns icke evolutionärt gångbart ngnstans.

  5. Sofia Says:

    Munta är ångest. Ångest i sin renaste, mest destillerade form. Uarrghh… jag är glad att åtminstone sådant ligger bakom mig – jag pallar knappt sit-in med snälla handledare, så att jag någon gång faktiskt överlevt en 20 poängs munta i ÖNH och neurologi med en arg & elak dansk neurolog som examinator (även en relativt bitsk ÖNH-läkare, men bredvid arga dansken framstod hon som en ängel) är ett litet mirakel som jag ibland kan blicka tillbaka förundrat på.

    Med mitt blodtryck var betablockare ett no no. Körde med kamomillte istället, förmodligen inte lika effektivt och definitivt inte evidensbaserat. Lite benzo kanske hade varit bättre. 🙂

  6. katbat Says:

    Kamomill har jag lite kört med vid insomnia…funkar ibland….tror på placebo, men det är icke att förakta!!!

Kommentera

