Del två dito.

Jag är en ogin människa. Jag gläds för närvarande icke åt andras lycka. Hemska tanke. Jag brukar vara bra på dito. Nu förbannar jag mig själv för att jag icke ringde och bad om en intervju. För det kunde man tydligen göra. Jag är för godtrogen som tror att om man gör enligt anvisningarna så löser det sig. Inatt somnade jag vid fyra, vred och vände mig. Jag gissar att jag inte är ensam över teh angst. Det konstruktiva jaget säger att jag har det fint, jobb inom femton fina minuters promenad hemifrån som jag får fortsätta hela hösten ganska säkert. Det är ju kirrat. Men det som rullar runt i min corpus callosum (eh jag valde den struktur som kom upp i huvudet först, minns inte alls var ångesten hör någonstans) är detta godtyckliga i vem som kallas till intervjuer till diverse ställen. Min ansökan kan ju sorteras bort i all oändlighet tänker jag *katastroftänk halleluja*.

Jag traskade ut för att andas och lätta på trycket. En tur runt tjärnen och ett samtal med M gjorde att livet känns en aningen lättare. Nu ska jag laga risotto ur Jamie Olivers första kokis, han ser så gulligt tonårig ut på omslaget. I slänger jag trattisar från höstens skörd. Pöss.

3 svar to “Del två dito.”

  1. Hanna Says:

    Usch, jag avundas er icke. Men du som vickat både i somras och nu i sommar-höst borde ju kunna få plats till våren? Kommer du stanna kvar här i stan framöver också för att göra AT och sånt, undrar jag bara för nyfikenhetens skull?

  2. Madelene Says:

    Du har gjort rätt. Pendla till Borås gör ingen glad. Bo i Lidköping inte heller. Det finns ju inte så stora egensyften i att börja AT supersnabbt. Du kommer att tjäna bra med pengar och trivas med livet. Det är värt. Du är och kommer fortsätta vara precis lika duktig som de som får AT nu.

  3. katbat Says:

    hanna: Vi får hoppas det. Och ja, jag tänker mig stanna inom en icke för stor radie. Därav trökfunderingarna.

    Madelene: Woho! Tack för peppen! (och välkommen hit)

Kommentera

