The joy av kandidatlivet jippikajäy

Jag är deporterad till mindre stad ute på slätten i veckan. Här bor jag alldeles allena. Nej, en extra person skulle inte få plats här hos mig. Jag kommer sova mycket. Nu hoppas vi att kliniken vet att jag kommer, att någon förbarmar sig över denna lilla kandidat som inte längre orkar vara en initiativtagande student, att jag hittar till rätt buss (thank God gps) samt att hotellet har internet. Nu är jag mycket glad över lilla Raol, min kära ifån.

5 svar to “The joy av kandidatlivet jippikajäy”

  1. Mårr Says:

    Åh, jag minns det där från de sista placeringarna (gyn och barn), hur all ork att vara entusiastisk och kunskapstörstande, ränna efter och kasta sig fram hade runnit ur en – jag stod på en barnklinik, tryckte mig mot en vägg och försökte smälta in i den, vet jag.

    Hälsa Raol! 🙂

  2. Elin Says:

    Det var inget stort rum! Har du ordnat externplacering själv eller är ni utplacerade?

  3. Sofia Says:

    Sängen såg rätt bekväm ut iallafall, annars var det nog bannemig det minsta lilla rum jag sett – har blivit inhyst i många små rum på regionplaceringarna men det där tog priset. Nästa steg nedåt i storleksordningen blir ett sånt där japanskt kapselhotell.

    Jag tycker att du ska passa på att dekorera om lite: tavlan skulle se betydligt finare ut om den hängde på den röda fondväggen. Och så sängen centrerad under tavlan med sängbord på ena sidan och papperskorg på andra. Lite feng shui sådär.

  4. katbat Says:

    mårr: Haha ja, jag hittade en trevlig kardiolog och satt och tittade på ultraljud hela dagen. Lagom soft, lagom ”jagbehöverinteenserbjudamigatttaegnapatienter”. Perf! Nu är dock den chansen förbrukad. Ska jag kanske hänga på akuten imorgon? Hejja RS.

    Elin: Oh no, jag är liksom placerad. Annars hade jag nog fixat något där jag slapp vara ensammen, eller något lite mer pendlingsvänligt.

    Sofia: Haha, ja nästan kapselhotell. Men jag kan meddela att den lilla lilla hallen icke syns på bilden, ej heller den minimala duschen. Jag har flyttat på papperskorgen, det är det jag vågar göra. Känns genast mer hemtrevligt.

  5. Doktoranden Says:

    Jag trodde du först visade en bild där Nils Karlsson Pyssling hade renoverat i funkisstil.

Kommentera

