I48.9B

Kära papi kände sig lite matt idag när han cyklade till jobbet. Stannade. Tog pulsen. Tydligen väldigt oregelbunden. Då vettu, det är då vi cyklar vidare. För att man ändå bara har några kilometer kvar till målet. Väl där känner man sig tydligen lite konstig. ”Men när man känner att man inte vill ha lektioner, då ska man nog åka hem”. Ringer min numera pensionerade moder som tycker papi ska ringa ambulans. Då har man tydligen ett smärre förmaksflimmer frekvens 200 något. Det slog tillbaka till sinusrytm på akuten. Och pappa T fick åka hem. Jag sade åt honom att han verkligen m å s t e söka om han känner det coming on igen så att säga. Hoppas han fattar grejjen. De-simulant javisst liksom.

Jag tycker ju helst att mina päron ska fortsätta vara friska som nötkärnor.

4 svar to “I48.9B”

  1. Mårr Says:

    Åh. Ja, nötkärnor är vad man vill ha till föräldrar. Hoppas det var ett very much engångsflimmer, bara – för det finns ju såna också.

  2. katbat Says:

    Jag hyser inga större förhoppningar om att det var ett engångsflimmrande. Men det vore ju ypperligt.

  3. Sara Says:

    Dissimulantpappor tror jag det finns gott om. min egen tappade en kökskniv på stortån, kapade hallucislongussenan, låg alldeles vit och kallsvettig på golvet utan att kunna röra tån men tyckte jag var pjoskig som per telefon ordinerade besök på ortopedakut…

  4. katbat Says:

    Åh herregud. Men jag är samtidigt inte förvånad. Man undrar ju när de tycker att man bör söka akut liksom. Fall från 10 meters höjd? Känslan av att en elefant står på bröstkorgen? Jag säger då det. Min far gav sig idag ut i trädgården för att gräva lite försiktigt. Vad ska jag säga.

Kommentera

