The runs…

Gastroenteriter så långt ögat kan nå. Även på kirurgen. Var så nöjd när jag klarade mig efter medicinveckan. Pjuh liksom. Men nu kommer barnen inte som dehydrerade. Nej nej. Utan remisser från vårdcentralen. Kan det vara en app? Nej, en gastroenterit. Kan det vara en invagination? Nej en gastroenterit. Etcetera. Mantrat är ”jag har aldrig haft magsjuka i hela mitt liv, varför få det nu”. Men det övertygar inte. Jag tvagar händerna likt en OCD. Alldeles narig är jag.

Tillägg: det kör runt i magen. Kan det vara funktionellt månntro? Hjälp mig kära Bullen.

Kommentera

