De förstår icke hur irriterande de är

Efter min tredje arbetsdag såg jag fram emot att sätta mig på ett lugnt tåg och sova tills jag ankommer Smålands skogar för att där gå på lilla farmors begravning. Men ack så jag bedrog mig. Tågvagnen fylldes i Göteborg av cirkus tjugo fjortonfemtonårongae. De
Är den värsta sorten. Deras målbrottsstämmor räds icke
för att skräms och störa. De luktar svett. Otrevliga ordval. De driver med varandra. Horribelt. Jag vet ej var jag ska ta vägen. Jag är tjurkärring. * trycker in lurarna och spelar try sleeping with a broken heart med Alicia Keyes och läser om akut coronart syndrom*

Tillägg: fotsvett och gurglande ljud.

6 svar to “De förstår icke hur irriterande de är”

  1. Doktoranden Says:

    Den värsta sorten.

  2. Dr Wannabee Says:

    Min dotter är av den sorten 😉 När hon drar hem horder av kompisar flyr jag ut på balkongen.

  3. Mårr Says:

    Beklagar farmor! 😦

    Den där varianten av människotyp är….inget man vill dela varken tågkupé eller nåt annat med.

  4. katbat Says:

    Doc: ja. Vad mer kan man säga?!

    Dr w: det känns mycket bra att du som ganska subjektiv kan uttala dig om detta. Och då i ser jag att jag som ganska objektiv inte är helt ute och cyklar i mina känslor.

    Mårr: tack… Hon var en ytterligt fin kvinna.

  5. HBt1ao Says:

    Oj, har turbofarmor gått bort! 😦
    Det kändes i hjärtat! Hoppas du mår bra och dundergrattis till examen!

  6. katbat Says:

    hbt1ao: ja sorgsligt. mycket. och tack=)=)=)

Kommentera

