Anxiety poo- vecka ett.

”Hur känns det nu efter första veckan som l ä k a r e?”. Hur många gånger jag hört det i veckan? Vill inte ens tänka.

Vad svarar man. Omöjligt. Jag hade glömt att människor födda innan nittonhundrafyrtio är enormt sjuka om de väl hamnar på huset. Jobbet är ganska roligt. Jag gräver efter kunskap långt bort i hjärnsubstans jag inte visste jag hade. ”Myelom? Var det något med eh hum eh m-komponent ja, just det, förhöjt calcium? Jahaja, självklart.” Förvirrat. ”De” har hittills varit snälla. Jag har glömt typ allt. Hörde ett lungödem ut i korridoren och ville helst springa in i sköljen och bajsa*.

Imorgon akuten. P e p p is needed.

*jag bajsade inte.

8 svar to “Anxiety poo- vecka ett.”

  1. Hanna Says:

    Pepp pepp!! You can do it. Heja heja!

  2. Dr Wannabee Says:

    Klart du fixar det, KatBat äger akuten!!!

  3. Mårr Says:

    Den där Stora Glömskan är världsberömd….och ihållande. Så fort man inte har pysslat med nåt på två veckor har man glömt allt om det…nästan.

    Akuten kommer att gå som en dans! Ha min pingvindanslåt i huvudet (I like to move it-move it) så blir det bara så, ska du se.

  4. Mårr Says:

  5. katbat Says:

    Hanna: tacki!
    drw: äga är helt fel ord men det gick ändock. Dock nervösmagen. Gjorde jag rätt? Gav jag nästföljanse jour nog rapport? gah.
    mårr: total lycka!!! den blir mitt soundtrack. Han är så söt och jag blir så glad att tåren kommer i ögonvrån.

  6. drnever Says:

    Vilken underbar pingvin! Nu måste jag se den filmen.

  7. ordsallad Says:

    Heh, om patienterna bara visste hur mycket behandlingsrekommendationer som googlas fram på undanskymda datorer på vår akutmottagning… 🙂

  8. katbat Says:

    ordsallad: jag googlar aldrig. på allvar. *tunga är svart*

Kommentera

