Dittådattåläkarlivet

Jag fick en känsla i onsdags. Att jag inte riktigt kände mig så mycket som ett skämt längre. Bara till hälften ungefär. Detta efter en och en halv vecka på samma expedition, samma sköterskor och samma överläkare. Jag har kommit underfund med hur de funkar så att säga. Och lär mig lite hur man rättar till dearrangerade elektrolyter till exempel. Hur man skriver remiss till antikoagulationsmottagningen samt hur man behandlar lungemboli och malignitetsutreder från topp till tå. Jag har också lärt mig att apodos ger mig mardrömmar, det är djävulens påfund. Det blir inte bättre när arga farmaceuter ringer och skäller ut en när man precis ska gå hem. Min överläkare säger att jag inte  under några omständigheter ska låta dom skälla ut mig. De ringer tydligen till henne också. Jag har ringt konsulter hit och dit,  frågar om denne har tid att diskutera en patient. Fnisset kommer från andra sidan luren..eh hum…jag sitter på toa…får jag till svar. Man borde bannemej få tillägg på lönen när man har ett yrke som inte tillåter en fristad ens när man gör nummer två. Det skall också sägas, internmedicin är ganska fint ibland.

Ett svar to “Dittådattåläkarlivet”

  1. arga elin Says:

    asså, hata apodos! de ringde till mig också ca en gång i veckan i somras. lyckligtvis inga större missöden.

Kommentera

