Fel dag. Fel sinnelag. Fel. Fel. Fel.

Denna anspänning. AT-intervju igår. Idag får jag reda på att jag är tredje reserv. Alla mina vänner som sökt samma tjänst har fått. Inte jag. Besvikelsen är enorm. Speciellt som de säger att de inte har något enda dugg att anmärka på, ypperlig intervju och finfina referenser. Why me? Varför blir jag kvar? Tårarna brände bakom ögonlocken. Utför i ren och skär aggression klockren thoracocentes i blindo och tappade ut 750 milliliter vätska ur tantens lungsäck. Sju personer stod bredvid som publik. Någonstans därimellan tappar jag bort mitt passerkort. Och så som grädde på moset kommer två sköterskor på att de kan använda mig som hackkyckling. Gråtfest. Jag borde vara glad. Men det är jag inte.

6 svar to “Fel dag. Fel sinnelag. Fel. Fel. Fel.”

  1. Hanna Says:

    Kram!

  2. Hanna Odén Says:

    Åh, men det betyder ju bara att det finns något bättre för dig någon annan stanns! Men jag vet, så tänker man inte när det gäller en själv. Jag kan tänka det åt dig! Heja heja!!! Stor kram!!!

  3. Madelene Says:

    Hur har det gått för dig? Var hamnar du i vår?

  4. Matilda Says:

    Hej! Jag är en tjej på 17 år som skulle vilja jobba som barn läkare i framtiden. Jag undrar om du skulle kunna skriva lite om hur de är att vara läkarstudent och vad ni gör mm (Hade du jätte bra betyg för att komma in? )
    Skulle vara jättegulligt om du kunde svara 🙂
    Mvh Matilda

  5. Mårr Says:

    Kram söta!

  6. katbat Says:

    Tack för peppingen. Stor kram till er. Och Hanna, grejjen är att jag inte vill någonannanstans. Och Matilda, om du vill läsa om att vara läkarstudent kan du ju bara läsa mina inlägg, de som hadlar mest om utbildningen är i början. Detta är en sammanställlning av mina tanke, funderingar och knäppa saker man varit med om under utbildningen. Och nu lite i början av karriären!

Kommentera

