H81.1- epic fail

Vaknade i söndags. Oj vad snurrig jag kände mig. Jag som bara drack ett glas vin och lite glögg kvällen innan. Jaha. Äter mat. Sover hela dagen. Går till jobbet, inte alls pepp inför nattjour. Känner mig fortfarande snurro. Cervikalt tänker jag, jag var så oerhört stressad förra veckan. Det är då, när jag står på akutrummet som jag inte riktigt kan fixera blicken. En sekund. Ojoj. Fortsätter jobba. Det återkommer. Tänker att jag nog är trött. Trött och stel i nacken. Klockan var ju ändå typ tre på natten. Jobbar klart. Går hem. Sover. Vaknar. Då snurrar hela världen. Fast jag är still. Klart som f*n man början tänka hjärnstam alternativt lillhjärna. Försöker se mig själv i spegeln men det går ju inte. Plockar up ifånen och filmar den finaste vertikala nystagmusen man kan tänka sig. Halvgråter till mig en tid hos öron. Där lyckas jag även kräkas av alla manövrar. Proud moment. En liten pissig kristall i laterala båggången. Kandidaten i hörnet var nog nöjd över att se Dr KatBat i videofrenzel (man ser ju ut som en bulldog med cyklop) och nystagmus. Jag tycker dock det är oerhört orättvist. Why me?! *sob sob*

2 svar to “H81.1- epic fail”

  1. Mårr Says:

    Å fy. Jag hade ju min första BPV första gången strax efter stroken nån gång och stöp i blåbärsriset ideligen i en vecka. Sen har den återkommit med ojämna mellanrum, men i mycket mindre omfattning och alltid med huvudet framåttiltat åt vänster, men aldrig i flera dagar igen som då.

    Usch, busjobbigt

  2. katbat Says:

    Usch. Det ska inte komma tillbaka. Schhhhh. Och det sitter i härligt så här efter 1,5 v.

Kommentera

